reklama

Košice vs. Bratislava – nezmyselná nenávisť?!

Dve najväčšie slovenské mestá. Milované aj nenávidené...hlavne tými, ktorí ich nepoznajú... Jasné, majú svoje chyby - tak, ako každé iné mesto, ALE ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bežne čítam o primitívnych narážkach východniarov na Bratislavu (a západ všeobecne) a opačne. Pri niektorých sa mi až rozum zastavuje. Hlavne, keď to píšu ľudia (nie je v tomto prípade slovo „ľudia" príliš dehonestujúce?), ktorí nikdy neboli za hranicou „svojho územia." Pripadá mi smiešne hlavne to, že pre východniarov je západom IBA Bratislava, ale pre západniarov je východom všetko od Trnavy. Samotný východ už ani východom nie je - to je už predsa Ukrajina...

Na druhej strane je zas iná skupinka „intelektuálov." Sú to presne tí, čo im jeden deň trčí ešte slama z topánok a v rukách majú vidly a na druhý deň sú už páni z Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno. Bohužiaľ, veľa kritizujúcich a nenávidiacich tieto mestá sú práve tí, ktorí v týchto mestách žijú, študujú a pracujú. Pýtam sa, prečo tam potom ste? Aha!...lebo Vám je tam tak zle.

Sama som polovičná Košičanka a polovičná Bratislavčanka. Hoci som moju doterajšiu ( a väčšiu) časť života prežila na východe, táto zvyšná už dva roky je a pravdepodobne aj bude na opačnom konci krajiny. (áno, veď som typická východniarka - sedlaňa, čo odišla na západ tak, ako skoro všetci jej krajania) A môžem bez výčitiek povedať, že mám rada Bratislavu a mám rada Košice. Lebo obe (a všetky) mestá sú presne také, aké si ich človek sám vytvorí...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež som mala spolužiakov (západniarov), ktorí sa ma pýtali: „čo tam vlastne v tých Košiciach máte? Luník IX.? a ďalej? A tak som jednu kamošku (typickú „blaváčku") zobrala na výlet. Jasné, najprv sa jej nechcelo, veď „čo tam budem robiť?"... ale... už po prvých minútach bola príjemne prekvapená. Nezobrala som ju na historickú prehliadku mesta, ale na moje obľúbené miesta a zákutia. Po pár dňoch sa ma pri odchode spýtala, že ako som odtiaľ mohla odísť...

A funguje to aj opačne. Lebo kto nezažil, nevie.

...lebo v Košiciach nie je LEN Luník IX. a v Bratislave nie sú LEN arogantní „blaváci" (inak, väčšina práve tých arogantných blavákov v skutočnosti ani blavákmi nie sú - presne, sú to tí sedliaci s vidlami z východu)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak milí východniari, zbytočne nadávate a nenávidíte „Blavu," lebo nebyť jej možností, veľa z Vás ostane „okopávať zeleninu na svojom políčku"... ale zase naopak, milí západniari, aj traja mudrci prišli od východu ;-)

Anna Filipová

Anna Filipová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Byť debilom je ťažké...konkurencia je vysoká... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu